09933126373

سایت روشن تهویه
5
(1)

چه وقت پکیج را هواگیری کنیم؟

 

اگر رادیاتور شما در بالا سرد اما در پایین گرم است، احتمالاً هوا در داخل رادیاتور محبوس است و ممکن است لازم باشد تا آن را تخلیه کنید. در اینجا برخی از نشانه های هواگیری پکیج را بررسی می کنیم!

 

سرد بودن بالای رادیاتور

 

سردبودن بالای رادیاتور یکی از نشانه های اصلی این است پکیج را بایدهواگیری کنید درواقع وقتی هوا در رادیاتور جمع شده باشد مانع از گردش آب داغ در اطراف و گرم شدن رادیاتور پکیج می شود. زیرا هوا باید آزاد شود تا رادیاتور شما بتواند به طور موثر گرم شود. 

 

تمام رادیاتور سرد است

 

اگرچه این مشکل به معنای هواگیری رادیاتور وپکیج نمی باشد اما مطمئناً نشانه این است که رادیاتور شما نیاز به بررسی دارد. هوای محبوس شده در جایی در لوله‌ها، آب داغی را که قرار است به داخل رادیاتور جاری شود محدود کرده است . اگر به سرعت این مشکل برطرف  نشود، می‌تواند بعداً مشکلات بزرگ‌تری ایجاد کند! شما باید با یک متخصص حرفه ای  تماس بگیرید و کمک بخاهید.گروه متخصص روشن تهویه درزمینه تعمیر پکیج در تهران باارسال متخصصان خود درتمام مناطق استان تهران آماده کمک به شما عزیزان هستند.

برای جواب به این سوال که چه وقت پکیج را هواگیری کنیم.به موارد ذکر شده دراین مقاله خوب دقت نمایید.دراین قسمت به بررسی مابقی عواملی که باعث هواگیری پکیج می شود می پردازیم:

 

کپک یا رطوبت اطراف خانه

 

اگر متوجه لکه‌های مرطوب یا کپک‌هایی شده‌اید که به طور خیلی کمرنگ روی دیوارها پیدا شده اند ، به‌ویژه در اتاق‌هایی که زیاد از رادیاتور استفاده نمی‌ کنند، این می‌تواند نشانه‌ این باشد که رادیاتورها وپکیج نیاز به هواگیری دارند. 

 

رادیاتورها به صدا در می آیند

هوای محبوس شده در سیستم گرمایشی شما ممکن است باعث شود رادیاتورهای شما صداهای خنده‌داری مانند بلعیدن، غرغر کردن و سر و صدا ایجاد کنند. در حالی که این ممکن است به دلایل مختلف باشد، ممکن است نشانه آن باشد که باید رادیاتور را تخلیه کنید. در هر صورت، راد شما باید بررسی شود تا مطمئن شوید که مشکل بدتر نیست.

 

برای هواگیری پکیج به چه وسایلی  نیاز دارید:

 

کلید رادیاتور

 

سطل یا لیوان

 

پارچه

 

دستکش ایمنی

هشدار: آب داخل رادیاتورها می تواند بسیار داغ باشد، بنابراین مراقب باشید که باعث آسیب به خود نشوید (دستکش و لباس محافظ بپوشید)  همچنین باید از کفپوش محیط محافظت کنیدتا آب داغ خرابش نکند.

 

هواگیری پکیج و رادیاتور 

 

ابتدا پکیج دیواری و اصلی  را روشن کنید و منتظر بمانید تا همه رادیاتورهای خانه گرم شوند (مدت زمان ممکن است به تعداد رادیاتور و اندازه خانه شما بستگی داشته باشد، پس حتما به خودتان زمان زیادی بدهید).

 

مشخص کنید کدام رادیاتورها نیاز به هواگیری دارند.

 

هر رادیاتور را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که دمای آن در کل سطح یکنواخت است. اگر رادیاتورهایی پیدا کردید که در بالا سرد هستند یا صدای غرغر می‌شنوید، نشانگر خوبی است که هوای داخل آن محبوس است و باید آن را تخلیه کنید.

 

نکته: توصیه می کنیم هنگام بررسی هر رادیاتور از یک جفت دستکش نازک استفاده کنید زیرا ممکن است بسیار داغ باشد.

 

پکیج دیواری را خاموش کنید و صبر کنید تا همه رادیاتورها خنک شوند.

 

قبل از شروع هواگیری هر رادیاتور، توصیه می کنیم پکیج دیواری را خاموش کنید تا رادیاتورها آنقدر داغ نباشند که لمس شوند.

 

یک پارچه زیر شیر تخلیه رادیاتور قرار دهید.

 

دریچه تخلیه رادیاتور را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که یک پارچه یا یک حوله قدیمی زیر آن قرار داده شده است تا آب آزاد شده را خوب بگیرد و جذب کند.

 

نکته: هر رادیاتوری یک دریچه تخلیه دارد. آنها معمولاً در گوشه بالای رادیاتور قرار دارند و شبیه یک سوراخ گرد با یک مربع در داخل هستند.

 

دریچه را باز کنید و هوا را آزاد کنید.

 

اگر هنگام تخلیه رادیاتور آب یا هوا خارج نشود، دریچه ممکن است با رنگ مسدود شده باشد. دریچه ورودی و خروجی را در هر انتهای رادیاتور خوب و بادقت ببندید، سپس پیچ را از مرکز شیر تخلیه خارج کنید. کلید رادیاتور را داخل شیر هواگیری قرار دهید و به آرامی آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید (یک ربع دور کافی است). هنگام خروج هوا باید صدای خش خش را بشنوید.

 

نکته: توصیه می‌کنیم یک سطل در دسترس داشته باشید تا آب فواره‌ای را بگیرید، فقط در صورتی که دریچه را خیلی باز کنید.

 

دریچه را ببندید.

 

هنگامی که صدای خش خش قطع شد و آب شروع به نشت کرد، کلید را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دریچه بسته شود.

 

فشار پکیج دیواری را بررسی کنید.

 

این روند را برای هر رادیاتوری که نیاز به هواگیری در خانه شما دارد را تکرار کنید. هنگامی که این کار را به پایان رساندید، باید فشار آب پکیج خود را بررسی کنید.

 

اگر فشار پکیج خیلی کم باشد (زیر 1 بار)، باید سیستم را دوباره تحت فشار قرار دهید. اگر فشار نرمال است (بین 1 تا 2 بار)، می توانید گرمایش را روشن کنید و بررسی کنید که رادیاتورهای شما اکنون همانطور که باید گرم می شوند.

سوالات متداول

چه وقت پکیج را هواگیری کنیم؟

دلایل زیادی در مقاله اشاره شده است .لطفا مقاله را مطالعه ودرصورت داشتن هرگونه سوال می توانید بامشاوره رایگان از متخصصان روشن تهویه بپرسید.

آیا تکنیسین برای هواگیری پکیج وردایاتورها به منزل مراجعه می نماید؟

بله.باتماس با ما. کمتراز 2ساعت تکنیسین روشن تهویه به محل ثبت شده شما می آید.

درصورت ناراضی بودن می توان مبلغی پرداخت نکرد؟

بله!درصورت ناراضی بودن می توانید هیچ مبلغی را پرداخت نکنید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 1

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید