09933126373

سایت روشن تهویه
3.8
(4)
استاندارد لوله کولرگازی

استاندارد لوله کولر گازی چقدر است؟

 

سایزهای لوله کولر گازی

 

سایز لوله کشی کولرگازی

 

همانطور که می دانیم در بیشتر کولر گازی های اسپلیت پک لوله مسی 4 یا5 متری قرار دارد که حاوی یک لوله رفت و یک لوله برگشت می باشد.

 

اگر به نصب کولر گازی دقت کرده باشید درست همین مقدار لوله برای نصب یک کولرگازی کافی می باشد.

 

برای نصب صحیح ودقیق کولر گازی باید کندانسور یاهمان پنل بیرونی در پشت دیوار و در سطح بسیارپایین قرار گیرد.

 

باید اواپراتور یاهمان پنل داخلی آن سمت دیوار ,بالا قرارگیرد.

 

پس تااینجا دانستیم که برای یک نصب صحیح ودقیق  به ۴ تا ۵ متر لوله رفت و برگشت نیاز داریم  که دربیشتر جعبه های کولر گازی این مقدار توسط شرکت سازنده قرار داده شده است.

جدول سایز لوله های مسی کولرگازی-روشن تهویه
جدول سایز لوله های مسی کولرگازی
جدول سایز لوله های مسی کولرگازی-روشن تهویه
جدول سایز لوله های مسی کولرگازی

سایز لوله مسی کولر گازی ال جی

 

محاسبه سایز لوله مسی

 

برای اتصال یونیت بیرونی و پنل داخلی کولر گازی لازم است کابل کشی برق ارتباطی و لوله کشی کولر گازی انجام شود. لوله‌ی کولرهای گازی با ظرفیت‌های متفاوت، تفاوت دارد. سایز لوله‌های کولر گازی و در واقع سایز لوله مسی می‌تواند با توجه به مدل و اندازه به شرح زیر باشد:

این لوله‌ها از سوی تکنسین برای نصب کولر گازی استفاده می‌شود؛ اما به دلیل سوال برخی مشتریان این موارد را در این صفحه اعلام کردیم. در نظر داشته باشید لازم است بر اساس مدل دستگاه خود سایز لوله را مجدد بررسی نمایید و ممکن است سایز لوله کولر گازی شما متفاوت باشد. کارشناسان روشن تهویه برای نصب دستگاه کولرگازی ال جی و جی پلاس شما آماده هستند.

نکته: کولرهای گازی استاندارد حداکثر طول لوله کشی و حداکثر ارتفاع لوله کشی نیز دارند، که لازم است حتما رعایت شود. این استانداردها برای مدل‌های مختلف، متفاوت است. همچنین حداقل طول لوله کشی نیز استاندارد خاصی دارد و این استاندارد معمولا برای کولرهای گازی ال جی بین 5 تا 7/5 متر است.

جدول سایزلوله کشی کولرگازی ال جی-روشن تهویه
جدول سایزلوله کشی کولرگازی ال جی

لوله مویی کولر گازی چیست؟

 

سایز لوله مویی کولرگازی

 

محاسبه طول لوله مویی برای کولر گازی اسپیلت

 

لوله مویین یکی از معمول‌ترین قطعات مورد استفاده در سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع است. این لوله از جنس مس و با قطر داخلی بسیار کم ساخته شده است. طول این لوله معمولاً بسیار زیاد است، بنابراین برای اینکه فضای کمتری را اشغال کند، آن را به صورت سیم‌پیچ درمی‌آورند.  قطر داخلی لوله مویین در وسایل مختلف متفاوت است. از این لوله می‌توان در یخچال‌ها، فریزها، سردکننده‌های آب و دستگاه‌های تهویه مطبوع برای کنترل جریان مبرد استفاده کرد.

وقتی مبرد کندانسور را ترک کرده و وارد لوله مویین می‌شود، قطر کوچک لوله مویین به‌سرعت فشار آن را پایین می‌آورد. میزان این کاهش فشاربستگی به قطر لوله مویین و طول آن دارد. هرچه طول لوله مویین بیشتر و قطر آن کمتر باشد، افت فشار مبردی که از آن عبور می‌کند بیشتر خواهد بود.

انتخاب قطروطول لوله مویین کولرگازی واسپلیت
انتخاب قطروطول لوله مویین کولرگازی واسپلیت

لوله رفت و برگشت کولر گازی

 

سایز لوله رفت و برگشت کولر گازی

 

حداقل و حداکثر طول لوله کشی کولر گازی

 

طرز صحیح و اصولی نصب کولر گازی به این شکل است که کندانسور (پنل بیرونی) پشت دیوار و در پایین تریتن سطح قرار می گید و اواپراتور (پنل داخلی) آن طرف دیوار در فضای داخلی در بالا قرار می گیرد به همین خاطر برای نصب اصولی حداقل ۴ تا ۵ متر لوله رفت و برگشت نیاز می باشد که شرکت های سازنده این مقدار را در نظر گرفته اند و داخل جعبه های اسپیلت قرار می دهند.

 

جدول سایزهای لوله های رفت وبرگشت کولرگازی واسپلیت

کولر24هزار10و16 ------------ 3/8و5/8
کولر18هزار12و6 ------------ 1/2و1/4
کولر12هزار12و6 ------------ 1/2و1/4
کولر9هزار10و6 ------------ 3/8و1/4

سوالات متداول

چگونه سایز لوله مسی را محاسبه کنیم؟

در نظر داشته باشید لازم است بر اساس مدل دستگاه خود سایز لوله را مجدد بررسی نمایید و ممکن است سایز لوله کولر گازی شما متفاوت باشد.

لوله مویی کولرگازی چیست؟

لوله مویین یکی از معمول‌ترین قطعات مورد استفاده در سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع است. این لوله از جنس مس و با قطر داخلی بسیار کم ساخته شده است. طول این لوله معمولاً بسیار زیاد است

قیمت انجام لوله کشی کولرگازی چقدراست؟

شما می توانید باتماس با تکنیسین های روشن تهویه ازقیمت انجام لوله کشی کولرگازی مطلع شوید.

حداقل و حداکثر طول لوله کشی کولر گازی چقدراست؟

 برای نصب اصولی حداقل ۴ تا ۵ متر لوله رفت و برگشت نیاز می باشد که شرکت های سازنده این مقدار را در نظر گرفته اند و داخل جعبه های اسپیلت قرار می دهند.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 3.8 / 5. شمارش امتیاز 4

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید