09933126373

سایت روشن تهویه
4.1
(45)

چراکولرگازی سرما نمی دهد؟

 

کولر گازی باد سرد نمیزند؟

 

چرا کولر گازی باد خنک نمی زند؟

 

علت سرد نکردن اسپیلت جنرال

 

بعضی ازمواقع کولرگازی سرما نمی دهدومحیط خانه را خوب خنک نمی کند.ابتدابایدکولرگازی موردبررسی قرارگیردتاایراد آن برطرف شود.

 

همیشه درخریدکولرگازی به کیفیت وبرند کولرگازی دقت نمایید تا درآینده کولرگازی کمتردچارمشکل شود.

 

کولر گازی اغلب از فن برای توزیع هوای تهویه به یک فضای محصور شده مانند یک ساختمان یا یک اتاق کار برای بهبود درجه حرارت و کیفیت هوا در محیط داخلی استفاده می کنند. به طور کلی، کولر گازی موجب فراهم شدن شرایطی مانند رفع هوا گرمای، رفع رطوبت، خنک کننده بودن، تمیز کردن، تهویه یا حرکت هوا می شود با این وجود، در استفاده معمول، “کولر گازی” به سیستم هایی اطلاق می شود که هوای سرد ایجاد کنند. ممکن است دلایل متعددی در رابطه با مشکل خنک نکردن کولر گازی وجود داشته باشد که بعضی از آن ها مشکل فنی هستند و بعضی از آن ها غیر فنی هستند. در اینجا به شایع ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی می پردازیم.

 

کولر گازی به اندازه کافی خنک نمی کند؟

 

دریچه های کولر گازی را بررسی کنید تا از باز بودن آن مطمئن شوید. حتی اگر یکی از آنها بسته باشد خنک کردن کل خانه سخت تر خواهد بود؛ چرا که هوای گرم قسمتی که دریچه کولر آن بسته است با هوای خنک بقیه قسمت ها ادقام شده و هوای منزل به اندازه کافی خنک نخواهد شد. در غیر اینصورت شما ممکن است مشکل دیگری داشته باشید از جمله نشتی در خنک کننده (refrigerant line). اگر کولر گازی شما قدیمی و یا به درستی نصب نشده باشد ممکن است فرسوده شده باشد و یا با توجه به اندازه منزلتان از قدرت کافی برخوردار نباشد. کولر گازی که برای منزل شما بیش از حد قدرتمند(یا بزرگ) هستند در بازه زمانی کم و تعداد دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند که همین مورد باعث کاهش بهره وری آن می شود. اگر کولر گازی شما برای منزلتان کوچک باشد به اجبار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که باعث خرابی زودتر آن می شود.

 

چرا کولر گازی باد خنک نمی زند؟روشن

علت سرد نبودن باد کولر گازی

 

همانطور که گفته شد علت سرد نبودن باد کولر گازی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و در این مقاله ما سعی بر معرفی بیشترین علت های ممکن را کردیم و حال به ادامه بحث می پردازیم. شما عزیزان باید بدانید که استفاده از کولر نیز با رعایت چند نکته بسیار بهتر می شود و خب ما یکی دیگر از دلایلی که می تواند اتفاق بی افتد با این وجود که احتمال بسیار کمی نیز دارد اما شاید شما این مشکل را داشته باشید. تنظیم نبودن اسپلیت یکی دیگر از دلایل می باشد که خب باید تنظیمات را با استفاده از ریموت کنترل آن به درستی کولر را بر روی باد سرد و یا خنک تنظیم نمایید. در ادامه همراه ما باشید چرا که در پایین این مطلب دلایل مهمی دیگر را برای شما عزیزان بیان می نماییم و اقدام به برسی و حل مشکل سرد نبودن باد کولر گازی می کنیم.

چرا کولر گازی باد خنک نمی زند؟روشن

علت کم شدن سرمای کولر گازی

کاهش سرمای کولر گازی

علت خنک نکردن کولر گازی

سردنبودن کولرگازی-روشن تهویه

 این روزها خرید کولر گازی در اینترنت افزایش یافته است,بدلیل تسریع در روندخرید و نبود وقت برای خرید حضوری,مردم تمایل بیشتر به خریدو فروش کولر گازی دراینترنت روی آورده اند.

 

فروش کولر گازی  یکی از خدمات اصلی سایت روشن تهویه می باشد.مامدعی هستیم که انواع کولرگازی های اصل رابرای شما تا درب منزل ارسال می نمایم همراه بانصب رایگان!

 

تعمیر کولر گازی در تهران  و سرویس کولرگازی با بهترین وباحرفه ای ترین تکنیسین ها انجام می شود!قطعات اورجینال کولرگازی تضمین ما می باشد!

 

اگر ساکن استان قم هستید یکی دیگر از خدمات ما تعمیر کولر گازی در قم می باشد.

علت سرد نکردن اسپیلت جنرال

 

علت خنک نکردن کولر گازی اُجنرال

 

انواع ارور کولر گازی اجنرال

 

بار ها این اتفاق افتاده است که کولر اجنرال شما باد گرمی می زند، در اینجا سوال های مختلفی فکرتان را به خودش مشغول می کند برای مثال چرا کولر گازی خنک نمی کند؟ یا چرا باد گرم تولید می کند؟ راه های افزایش سرمای کولر گازی چیست؟ 

 

الف) گاز

در مورد گاز های کولر گازی چه می دانید؟ هر چند وقت یک بار آن را تعویض می کنید؟ جالب است بدانید که بسیاری از خانوار ها در ایام تابستان از کولرشان بهره می گیرند و تنظیمات کلی آن را چکاب نمی کنند. یکی از عمده ترین تنظیمات و مواردی که باید در نظر داشته باشید گاز آن است. نباید این موضوع را سرسری بگیریم زیرا پس از مدتی، به جای تولید باد سرد، باد گرم از آن بیرون می آید.

نکته ای که در مورد گاز کولر های گازی باید بدانید این است که نوع چینی آن ها به هیچ وجه مفید نمی باشد و داری دو درجه یک و دو هستند.

 

ب) قدرت

در ادامه مطلب فوق باید بگوییم که گاز های چینی نه تنها کیفیت ندارند بلکه از لحاظ میزان خنک کنندگی درصد پایینی را شامل می شوند. و اما در مورد قدرت کولر یک مثال واضح و روشن برایتان می زنیم تا به حقیقت ماجرا پی ببرید. یک ابزار سرمایشی را با هر برندی در نظر بگیرید با این تفاوت که در یک خانه بزرگ یک کولر در ابعاد کوچک وجود دارد. چنین وسیله ای برای مکان هایی که متراژ کمتری دارند توصیه می شود و برای دستگاهی با قدرت موتور بالا برای آن دسته از کسانی که گرمایی هستند اهمیت فراوانی دارد.

 

ج) خرابی

اکثر وسیله های برقی و آشپزخانه که تاثیر فراوانی در پیشروی کار های خانه یا هر محیط دیگری دارند، با گذشت زمان یا سال های  متمادی امکان خراب شدن دارند و خب این یک امر طبیعی می باشد. بنابراین توصیه می کنیم هر چند وقت یک بار مثلا هر سال یک بار آن را سرویس نمایید و در جهت سالم بودنش اقدام نمایید یا در صورت خرابی و تعویض نیز به فکر چاره باشید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها به چنین موضوعی اهمیت نمی دهند و همین باعث شده تا در طولانی مدت خسارت های جبران نا پذیری را پرداخت نمایید.

 

 د) تنظیم نبودن

این مورد یکی از نادر ترین علت هایی است که ممکن است دستگاه شما گرفتار آن شود بنابراین اگر همه عوامل بالا را چک و کنترل کردید، این کار را هم انجام بدهید. این عملیات تنها با یک دکمه کوچک که به آن ریموت می گویند قابل تنظیم است. یعنی می توانید هم بروی حالت خنک کننده و هم بر روی باد خنک بگذارید به همین راحتی.

 

ه) کثیف بودن پنل داخل اتاق

همان طور که سرویس کردن کولر کار مهمی است، تمیز کردن آن هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عبارتی دیگر بایستی اتاقک آن را تمیز کنید. نحوه تمیز کردن به این صورت است که یک ربع یا نیم ساعت قبل از روشن کردن آن، درونش را از گرد و غبار ها پاکسازی نمایید. در کنار آن هر سال یک بار به کمک کارشناسان و متخصصین در این زمینه سرویس دهی وسیله را فراموش ننمایید.

 

سوالات متداول

چرا کولر گازی باد خنک نمی زند؟

دریچه های کولر گازی را بررسی کنید تا از باز بودن آن مطمئن شوید. حتی اگر یکی از آنها بسته باشد خنک کردن کل خانه سخت تر خواهد بود؛ چرا که هوای گرم قسمتی که دریچه کولر آن بسته است با هوای خنک بقیه قسمت ها ادقام شده

علت سرد نبودن باد کولر گازی چیست؟

فیلتردستگاه رابررسی نمایید.زیرابامسدودبودن مسیرخروج بادکولر,سرماکاهش می یابد.باتمیزکردن دایمی فیلتردستگاه  ,سرمای کولرگازی افزایش می یابد.یکی دیگرازدلایل کاهش سرمی کولرگازی,شارژگاز کولرگازی می باشدباکم شدن شارژ گاز دستگاه سرمای کولر نیز کاهش می یابد.

علت سرد نکردن اسپیلت جنرال چیست؟

 کثیف بودن پنل داخل اتاق.گازدستگاه تمام شده.قدرت کولرکم شده و…

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 4.1 / 5. شمارش امتیاز 45

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید