09933126373

سایت روشن تهویه
0
(0)

جابجایی رادیاتور شوفاژ

 

گاهی اوقات ما به اطراف اتاق نگاه می کنیم و ظاهر اتاق را تغییر دهیم این تغییر می تواند رنگ یا کاغذ دیواری باشد، فرش یا پرده باشد. یکی از کارهایی که برای رنگ کردن دیوار یا کاغذ کردن پشت رادیاتور باید انجام دهیم جابجا کردن رادیاتور می باشد.

قبل از انجام هر کاری، ابزارهای مورد نیاز خود را جمع آوری کنید -چیزی بدترین ازاین نمی باشد که متوجه شوید به حوله نیاز دارید یا آچار ندارید، و یا اینکه متوجه شوید حوله یا آچار را دارید. اما شما آن را دور از دسترس زمین گذاشتید و حالا یک رادیاتور سنگین در دست دارید…

 

مراحل جابجایی رادیاتور شوفاژ

 

مرحله 1 – ابزار لازم

 

کلید رادیاتور (معروف به کلید هواگیری. این ابزار کوچکی است که هوا را از رادیاتور خارج می کند، در یک سوکت در بالای رادیاتور قرار می گیرد)

 

آچار قابل تنظیم (یا یک آچار معمولی که مناسب است، ابتدا آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید)

 

حوله و اسفنج

 

سینی غلتکی رنگ (اگر یکی از اینها را ندارید، چند ظروف پلاستیکی قدیمی تهیه کنید. آنها باید به اندازه کافی کم عمق باشند تا در زیر رادیاتور قرار بگیرند اما به اندازه کافی بزرگ باشند تا مقدار مناسبی آب مصرف کنند)

 

سطل

 

ابزارهای اختیاری:

  1. پیچ گوشتی
  2. جوراب شلواری
  3. اسپری روان کننده فلز.

 

مرحله 2 – آماده سازی

 

سیستم را خنک کنید.این واضح است اما گاهی اوقات نادیده گرفته می شود. قبل از شروع کار مطمئن شوید که رادیاتور و لوله ها کاملا سرد هستند. اگر در فصل زمستان کار می کنید،باید یک منبع گرمایشی جایگزین داشته باشید مانند بخاری برقی. شما واقعاً نمی خواهید با آب جوشی که از یک رادیاتور داغ بیرون میزند شوکه شوید، ویا در یک اتاق سرد شروع به جابجایی رادیاتور کنید.

 

یک محل برای رادیاتور انتخاب کنید.هنگامی که رادیاتور را برداشتید،  به جایی نیاز دارید که آن را بگذارید. در حالت ایده‌آل، این باید در اتاق دیگری باشد، اما اگر این امکان وجود ندارد، فضای دیواری را در اتاقی که در حال تغییر آن هستید انتخاب کنید تا رادیاتور را به آن تکیه دهید. سطح زمین را با حوله بپوشانید تا چکه های باقی مانده به خوبی گرفته شود و کف شما را خراب نکند. اگر می‌خواهید رادیاتور خود را تمیز کنید، حوله بالایی را کمی خیس کنید .

 

ببینید چقدر در رادیاتور باز می شود.بررسی کنید که چقدر انعطاف پذیری در لوله های رادیاتور وجود دارد. گاهی اوقات، به خصوص اگر یک کف بتنی یا لمینت بالای لوله کشی موجود گذاشته شده باشد، ممکن است فضای بسیار کمی برای مانور وجود داشته باشد و در این صورت، ایده خوبی است که از کسی برای برداشتن رادیاتور کمک بگیرید.

جابجایی رادیاتور شوفاژ
جابجایی رادیاتور شوفاژ

به سطح فشار رادیاتور توجه کنید.اگر سیستم گرمایشی تحت فشار دارید، یک صفحه کوچک روی پکیج وجود دارد، فشار را در ذهن خود یادداشت نکنید، گوشی خود را بردارید و عکس بگیرید. به این ترتیب، اگر هر گونه تاخیر یا حواس پرتی در فرآیند دارید، یک عکس از صفحه کوچک دارید.

 

شیر تنظیم کننده ترموستاتیک (TRV) را صفر یا خاموش کنید.TRV ها تنظیم شده اند تا به طور خودکار در دمای مشخصی باز شوند. اگر دمای اتاق پایین بیاید، دریچه باز می شود و در هنگام برداشتن رادیاتور باعث ایجاد آبریزش شدید می شود.

 

مرحله 3 – عمل

 

دریچه های رادیاتور را ببندید.در هر انتهای رادیاتور یک سوپاپ وجود دارد، در سیستم‌های مدرن یکی احتمالاً سپر قفل و دیگری شیر تنظیم کننده ترموستاتیک (TRV) یا یک شیر سر چرخ است – که اعداد روی آن به شما امکان می‌دهد. برای تنظیم میزان گرمایی که هر رادیاتور تولید می کند. سوپاپ‌ها به راست می‌پیچند تا بسته شوند، از چپ برای باز شدن می‌چرخند.

 

رادیاتور را تخلیه (هواگیری رادیاتور) کنید.یک مهره بزرگ، احتمالاً در دو طرف رادیاتور، بین رادیاتور و شیرها وجود دارد، و شما می خواهید مهره ای را در انتهای مخالف TRV قرار دهید. دور لوله و زیر رادیاتور را با حوله های قدیمی بپوشانید و سینی غلتکی رنگ یا سینی غذاخوری خود را در دسترس داشته باشید. این مهره را با آچار قابل تنظیم خود باز کنید، به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از پیچاندن شیر روی لوله، آن را در مقابل چرخش نگه دارید، سپس شیر تخلیه در بالای رادیاتور را با کلید رادیاتور شل کنید تا آب شروع به نشت کند. آن را در سینی بگیرید و وقتی سینی تقریباً پر شد مهره را سفت کنید تا بتوانید سینی را داخل سطل خالی کنید. مهره را باز کنید تا این کار تکرار شود تا رادیاتور خالی شود.

 

نکته – فقط مهره را در انتهای دیگر رادیاتور باز کنید (اگر TRV دارید) اما قبل از انجام این کار، آن قسمت را با حوله بپوشانید و چیزی برای آبگیری داشته باشید. اغلب می بینید که در انتهای آن مقدار کمی آب وجود دارد که باید قبل از بلند کردن رادیاتور آن را تخلیه کنید، در غیر این صورت روی زمین می ریزد.

 

رادیاتور را بردارید.رادیاتور را کمی به سمت بالا بلند کرده و از براکت ها دور کنید و چند قدم به عقب برگردید و آن را صاف نگه دارید، سپس آن را به محل نگهداری که برای آن آماده کرده اید منتقل کنید. به یاد داشته باشید که آخرین آب رادیاتور می‌تواند بسیار کدر و سیاه باشد، بنابراین وقتی آن را حمل می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که شخص دیگری آن اسفنج را در دست دارد تا بتواند خم شود و هر قطره‌ای را که بیرون می‌آید پاک کند. 

 

نکته 2 – رادیاتور خود را تمیز کنید! اگر آن رادیاتورهای قدیمی یا حتی رادیاتورهای مدرن  را دارید، احتمالا به میزان گرد و غبار محبوس شده در رادیاتور با تعجب نگاه می کنید. برداشتن رادیاتور این فرصت را به شما می دهد که یک تمیزکاری عمیق انجام دهید. یک جوراب شلواری را بردارید و آن را بین لوله‌های رادیاتور آویزان کنید، سپس انتهای آویزان را بگیرید و آن‌ها را با سرعت به عقب و جلو بکشید و غبار را تماشا کنید!  استاتیک ایجاد شده توسط جوراب شلواری، گرد و غبار را به جای رادیاتور به سمت خود جذب می کند. از آنجایی که حوله زیر رادیاتور مرطوب است، باعث می شود گرد و غبار باقیمانده بنشیند تا به سادگی به سمت رادیاتور برنگردد.

 

نکته 3 – مانند یک حرفه ای نگهداری کنید. شیرهای رادیاتور مستعد گیر کردن هستند و حتی ممکن است زنگ بزنند. یک روان کننده مناسب که در این مرحله اعمال می شود، می تواند در آینده از مشکلات شیرهای گیر کرده جلوگیری کند. به سادگی روان کننده انتخابی خود را روی یک پارچه تمیز اسپری کنید و به آرامی روی ناحیه دریچه بمالید. این عمل را با لوله کشی رادیاتور خود تکرار کنید. به عنوان یک امتیاز، اگر رنگ را بر روی لوله های رادیاتور خود چکه کنید یا اسپری کنید، اگر لوله ها به آرامی با روان کننده پوشانده شده باشند، برداشتن آن بسیار آسان تر خواهد بود.

 

جابجایی رادیاتور شوفاژ

 

مرحله 4 – رنگ کردن دیوار

 

دیوار خود را رنگ یا کاغذ کنید، و اگر در حال رنگ کردن رادیاتور خود هستید، این زمان آن است که این کار را انجام دهید. از رنگ مخصوص رادیاتور استفاده کنید که برای فلز طراحی شده و در برابر تغییر رنگ در دمای بالا مقاومت می کند. وقتی رادیاتور سرد است رنگ بزنید و بگذارید خشک شود. مطمئن شوید که رنگ به طور موثر خشک می شود. اکثر رادیاتورهای مدرن امروزه مینای اجاق گاز هستند، بنابراین نیازی به رنگ آمیزی آنها نیست!

 

مرحله 5 – رادیاتور را بعد از رنگ کردن  مجدد به محل اصلی آویزان کنید.

 

رادیاتور را روی براکت‌های آن آویزان کنید، هرگونه درج پلاستیکی کوچک روی براکت‌های رادیاتور نیز باید تعویض شود.

 

هر دو مهره را ببندید تا شیرها دوباره به رادیاتور متصل شوند.

 

شیر تخلیه را با استفاده از کلید رادیاتور کاملاً ببندید.

 

TRV را به موقعیت اصلی خود بازگردانید.

 

حالا شیر دیگر را به سمت چپ بچرخانید تا باز شود و اجازه دهید رادیاتور پر شود.

 

از کلید رادیاتور برای آزادسازی هوای محبوس شده با باز کردن دریچه تخلیه در صورت لزوم استفاده کنید.

 

گروه روشن تهویهتعمیر پکیج درتهران , تعمیر پکیج در شمال تهران , تعمیر پکیج در جنوب تهران , تعمیر پکیج در شرق تهران , تعمیر پکیج در غرب تهران , با تکنیسین های باتجربه و استفاده از قطعات اصل انجام می دهد. بامادرتماس باشید.

اشتراک گذاری مطالب درشبکه های اجتماعی:

مقاله پیشنهادی: چرا رادیاتورها وقتی پکیج خاموش است گرم می شوند؟

سوالات متداول

آیا خودم می توانم رادیاتور شوفاژ را جابجا کنم؟

بله.درصورتیکه آشنایی نسبی به پکیج  وهواگیری پکیج دارید به راحتی می توانید رادیاتور را جابجا کنید.

آیا برای جابجایی رادیاتور شوفاژ می توانم از تکنیسین های روشن تهویه درخواست کمک نمایم؟

بله.با تماس شما کمتر از دوساعت یکی از تکنیسین های روشن تهویه به محل ثبت شده شما می آید.

درصورت ناراضی بودن می توان مبلغی پرداخت نکرد؟

بله!درصورت ناراضی بودن می توانید هیچ مبلغی را پرداخت نکنید.

شرکت روشن تهویه در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

روشن تهویه در زمینه تعمیر کولر گازی در تمام مناطق استان تهران و حومه,تعمیرات پکیج ورادیاتور در تمام مناطق استان تهران وحومه,خرید وفروش انواع کولرگازی و پکیج فعالیت دارد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش امتیاز 0

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید