09933126373

سایت روشن تهویه
0
(0)

چرا رادیاتورها وقتی پکیج خاموش هست گرم می شوند؟

 

وقتی بیشتر ما به مشکلات پکیج فکر می کنیم، پکیج  خراب و سرمای شدید زمستان  تصور می کنیم.  باور کنید یا نه، گاهی اوقات از افرادی تماس می گیریم که می گویند رادیاتورهایشان وقتی پکیج خاموش است گرم است.

 

گرم شدن رادیاتورها حتی زمانی که سیستم گرمایشی شما خاموش است در خانه ها بیشتر از آنچه تصور می کنید اتفاق می افتد. علاوه بر این، می تواند به همان اندازه ناراحت کننده باشد، به خصوص در طول تابستان. همچنین انرژی را هدر می دهد که می تواند هزینه بر باشد. اما چه چیزی باعث آن می شود؟ در این مقاله ما دو دلیل اصلی و کارهایی که می توانید برای رفع آن انجام دهید را فهرست می کنیم.

 

پکیج خاموش است اما رادیاتور گرم است!

 

هیچ‌کس نمی‌خواهد در تابستان که هوا گرم است،  مجبور شود پنجره‌ها را باز کند فقط به این دلیل که رادیاتورها خاموش نمی‌شوند.

رادیاتورها دو روش معمول اما کاملاً متفاوت برای دریافت آب گرم دارند که باعث گرم شدن آنها می شود. بسته به نوع سیستم گرمایشی شما، رادیاتور می تواند به دلایل مختلف گرم بماند.

 

چه چیزی باعث می شود رادیاتور شما در هنگام خاموش بودن گرمایش داغ شود؟

 

معمولاً به دو دلیل معمولی رادیاتورها گرم می مانند:

 

  1. دریچه دیورتر گیر کرده است.

معیوب بودن دیورتر یا شیر دیورتر یک مشکل رایج در پکیج و سیستم های گرمایشی است.

 

شیر دیورتر چیست؟

 

یک شیر انحرافی می تواند در داخل پکیج یا به طور جداگانه، معمولاً در مجاورت سیلندر آب گرم باشد. هنگامی که پکیج روشن است، وظیفه شیرهای دیورتر این است که آب را به رادیاتورها یا به سیلندر آب گرم/شیر آب گرم هدایت کنند.

 

شیر دیورتر چگونه کار می کند؟

 

دریچه دیورتر شما باز و بسته می شود تا مشخص شود آب کجا می رود. به عنوان مثال، زمانی که می خواهید گرما را در رادیاتور خود داشته باشید، دریچه دیورتر شیر بسته می شود تا آب گرم به جای فرستادن به شیرها از پکیج به سمت رادیاتورها ارسال شود. 

چرا رادیاتورها وقتی پکیج خاموش است گرم می شوند؟
چرا رادیاتورها وقتی پکیج خاموش است گرم می شوند؟

شیر زون چیست و چگونه کار می کند؟

 

شیر زون یک شیر الکتریکی است که جریان آب گرمایش را به یک منطقه خاص از ملک امکان پذیر می کند. شیر زون توسط یک ترموستات کنترل می شود و معمولاً در سیستم های گرمایش بزرگتر استفاده می شود. دریچه‌های زون انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کنند و اجازه می‌دهند سیستم گرمایش به تعداد معینی از مناطق تقسیم شود.

 

به عنوان مثال یک شیر انحرافی در موقعیت متوسط ​​اجازه گرما و آب گرم را می دهد تا آب به همه رادیاتورها و سیلندر آب گرم برسد. با استفاده از دریچه های زون می توان آب را به سیلندر آب گرم (منطقه 1)، رادیاتورهای طبقه پایین (منطقه 2)، رادیاتور طبقه بالا (منطقه 3) و گرمخانه (منطقه 4) کنترل کرد. هر منطقه قادر به کار مستقل از یکدیگر برای کارایی و راحتی بیشتر است.

 

چگونه شیرهای دیورتر/زون , گیر می کنند؟

 

فرض کنید که اواسط زمستان است، و شما نیاز به جریان آب گرم به سیستم آب گرم خود برای حمام بچه ها و رادیاتورهایتان دارید تا زمانی که آنها وارد PJ خود می شوند، دریچه انحراف شما به حالت “وسط” می رود. اجازه می دهد یک جریان به گرمایش و آب گرم جریان یابد.

 

اگر 2 دریچه زون دارید، هر شیر زمانی باز می شود که نیاز به گرما یا آب گرم باشد. دریچه‌ها به‌طور مداوم در طول روز و شب بر حسب نیاز باز و بسته می‌شوند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است گیر کنند، آسیب ببینند یا با زباله مسدود شوند.

 

آیا وقتی آب گرم شما روشن است رادیاتورها روشن می شوند؟

 

این نشانه خوبی است که دریچه دیورتر/منطقه گیر کرده مقصر است. هنگامی که گیر می کند، شیر احتمالاً در وضعیت “وسط” است یا شیر منطقه به درستی بسته نمی شود و آب گرم همچنان به رادیاتورهای شما فرستاده می شود , حتی زمانی که ترموستات می گوید قرار است گرمایش شما خاموش باشد. .

 

اگر دریچه دیورتر/زون  گیر کرده باشد چه باید کرد؟

 

اگر مشکوک هستید که دریچه دیورتر گیر کرده اید، با ما تماس بگیرید تا بررسی کنیم. چه ما یا یک مهندس دیگر.

اگر شیر انحراف داخل پکیج است، باید با یک مهندس واجد شرایط  تماس بگیرید تا شیر را بررسی کند و پکیج را بررسی کند. 

 

اگر شیر انحرافی یا شیر زون خارجی دیگ بخار باشد، یک مهندس لوله کشی و گرمایش با کیفیت خوب باید بتواند شما را خیلی سریع راه اندازی کند.

 

  1. شیر چک شکسته

 

اگر پکیج قدیمی‌تری دارید، دلیل آن نیز می‌تواند خرابی شیر چک باشد. شیر چک قطعه کوچکی در داخل پکیج است که با خاموش کردن پکیج فعال می شود تا فرآیند همرفت طبیعی یک دیگ بخار قدیمی خاموش شود. این کار از گرم کردن خانه شما جلوگیری می کند. 

 

اگر برای تعمیر رادیاتورهای پکیج خود نیاز به تعمیر یکباره دارید، می توانید روی تیم تعمیرات متخصص ما حساب کنید تا در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

گروه روشن تهویه تعمیر پکیج درتهران , تعمیر پکیج در شمال تهران , تعمیر پکیج در جنوب تهران , تعمیر پکیج در شرق تهران , تعمیر پکیج در غرب تهران , با تکنیسین های باتجربه و استفاده از قطعات اصل انجام می دهد. بامادرتماس باشید.

سوالات متداول

دلیل اصلی پکیج خاموش است اما رادیاتور گرم است چیست؟

به دو دلیل این مشکا ایجاد می شود:

1-دریچه دیورتر گیر کرده است.

2-شیر چک شکسته است.

 

آیا برای رفع این مشکل می توانیم از تکنیسین های روشن تهویه درخواست کمک نماییم؟

بله.با تماس شما کمتر از دوساعت یکی از تکنیسین های روشن تهویه به محل ثبت شده شما می آید.

درصورت ناراضی بودن می توان مبلغی پرداخت نکرد؟

بله!درصورت ناراضی بودن می توانید هیچ مبلغی را پرداخت نکنید.

شرکت روشن تهویه در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

روشن تهویه در زمینه تعمیر کولر گازی در تمام مناطق استان تهران و حومه,تعمیرات پکیج ورادیاتور در تمام مناطق استان تهران وحومه,خرید وفروش انواع کولرگازی و پکیج فعالیت دارد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش امتیاز 0

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید