09933126373

سایت روشن تهویه
5
(1)

آب سیاه از پکیج

 

چرا آب پکیج من سیاه است؟

 

بدیهی است که آب جزء ضروری هر سیستم گرمایش مرکزی و پکیج است. از طریق دیگ بخار و از طریق رادیاتورهای شما جریان می یابد. بنابراین کیفیت آب برای کارآمد نگه داشتن سیستم پکیج بسیار مهم است.اگر متوجه نشت سیستم در هر نقطه ای شدید، چه از خود پکیج یا از رادیاتور، باید سریعا مشکل را برطرف کرد.اگر رنگ آن قهوه ای باشد، این نشان می دهد که کیفیت آب آنطور که باید باشد نیست.

 

منیزیم: در حالی که این ماده معدنی اغلب در منبع آب وجود دارد، هنگامی که با اکسیژن مخلوط می شود می تواند سیاه شود. اگر لوله های فولادی یا گالوانیزه در سیستم لوله کشی خود دارید، تکه های معدنی ناشی از زنگ زدگی می توانند با مواد معدنی دیگر مانند منیزیم ترکیب شوند و آب سیاه ایجاد کنند.

 

چگونه آب سیاه از پکیج را متوقف کنم؟


در حالت ایده آل، آب در یک سیستم گرمایشی باید دارای pH خنثی (7) یا کمی قلیایی (8-9) باشد تا از تجمع آب سیاه جلوگیری شود.این امر معمولاً از طریق افزودن بازدارنده های شیمیایی اختصاصی به سیستم گرمایش پکیج حاصل می شود. این بازدارنده ها با نگه داشتن سطح «PH» آب بالای 7 (سطح خنثی زمانی که آب نه اسیدی و نه قلیایی است) به جلوگیری از تشکیل مگنتیت یاهمان آب سیاه کمک می کند.بسته به نام تجاری و اسیدیته طبیعی آب محلی، بازدارنده باید هر 12 تا 24 ماه یکبار پر شود.

 

چگونه از شر آب سیاه پکیج خلاص شوم؟


هنگامی که ذره ای از لجن سیاه در سیستم گرمایشی شما تشکیل شد، تنها راه حل موثر این است که آن را از رادیاتور، پکیج و لوله کشی خارج کنید.

این نیاز به استفاده از پمپ پاور فلاش مخصوص دارد. یک پمپ پاور فلاش به گونه ای طراحی شده است که حجم زیادی از آب را با فشار کم به سرعت از طریق سیستم گرمایش وارد می کند، با جریان آب به طور منظم معکوس می شود تا تلاطمی ایجاد کند که لجن محبوس شده در کف رادیاتورها و لوله ها را تحریک می کند.

 

همزمان و شستشوی سیستم، مواد شیمیایی از طریق پمپ پاور فلاش به سیستم گرمایش اضافه می شود تا لجن سیاه را حل کند تا بتوان آن را از سیستم گرمایشی خارج کرد و در زهکشی ریخت.

برای بدترین موارد لجن سیاه، هر رادیاتور باید از سیستم گرمایش جدا شده و به صورت جداگانه با مواد شیمیایی و پاورفلاشینگ درمان شود.موارد شدید علاوه بر این با افزودن یک پاک کننده شیمیایی حدود 7 روز قبل از پاورفلاش و سپس لرزاندن هر رادیاتور در سیستم گرمایشی برای ایجاد اختلال در لجن فشرده شده در کف رادیاتورها، درمان می شوند.هنگامی که سیستم آب گرم تمیز شد، یک بازدارنده خوردگی اضافه می شود تا از بازگشت لجن سیاه و ایجاد آب سیاه جلوگیری شود.

آب سیاه از پکیج -روشن تهویه
آب سیاه از پکیج

اگر رنگ آب قهوه ای است، نشان دهنده وجود لجن در سیستم است. این تجمع زنگ زدگی و کثیفی از داخل لوله ها است و به مرور زمان نه تنها عملکرد سیستم را به خطر می اندازد بلکه می تواند آسیب قابل توجهی را به همراه داشته باشد. این می تواند لوله ها و دریچه ها را مسدود کند و همچنین به مبدل حرارتی آسیب برساند که رفع آن مشکلی پرهزینه است.

 

دیگر نشانه های لجن این است که رادیاتورهای شما به درستی گرم نمی شوند یا نقاط سردی را تجربه می کنند.

 

چگونه می توانید با آب سیاه پکیج مقابله کنید؟

 

بهترین راه برای حذف لجن از سیستم از طریق پاور فلاش است. پاورفلاش مواد شیمیایی را با فشار بالا از طریق سیستم می فرستد که هم تجمع را حل می کند و هم آب آلوده را از آن خارج می کند. این کاری است که یک مهندس گرمایش می تواند برای شما انجام دهد.

 

چگونه می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید؟

 

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است (و معمولاً ارزانتر!). افزودن بازدارنده به سیستم در وهله اول راه خوبی برای جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی و زباله است.

 

خدمات سالانه نیز بخش مهمی از محافظت از سیستم شما است. کیفیت آب به عنوان بخشی از خدمات مورد آزمایش قرار می گیرد و این یک هشدار اولیه است که لجن شروع به جمع شدن می کند (بسیار بهتر از انتظار برای نشت!).

 

اگر نشتی دارید، مشکوک به وجود لجن در سیستم هستید یا فقط می خواهید از آن جلوگیری کنید، با شمارهای ثبت شده در سایت روشن تهویه  تماس بگیرید.

گروه روشن تهویه تعمیر پکیج درتهران , تعمیر پکیج در شمال تهران , تعمیر پکیج در جنوب تهران , تعمیر پکیج در شرق تهران , تعمیر پکیج در غرب تهران , با تکنیسین های باتجربه و استفاده از قطعات اصل انجام می دهد. بامادرتماس باشید.

سوالات متداول

چرا آب پکیج سیاه شده است؟

آب کثیف در سیستم گرمایشی شما مگنتیت نامیده می شود. اساساً رادیاتورهای شما در داخل زنگ زده و خراب می شوند. آب در ابتدا قرمز می شود، اما با گذشت زمان سیاه می شود.

آب سیاه از پکیج ورادیاتور نشانه چیست؟

مگنتیت، که معمولاً به عنوان لجن شناخته می شود، ماده سیاه رنگی است که از فلز محلول و زنگ زده از لوله های سیستم گرمایش مرکزی شما تشکیل شده است. هنگامی که هوا و آب با اجزای آهنی واکنش نشان می دهند شکل می گیرد – به عنوان مثال، آب درون سیستم با فولاد داخل رادیاتور شما واکنش نشان می دهد.

چگونه آب سیاه را از رادیاتور تخلیه کنم؟

کلید رادیاتور را در شیر تخلیه قرار دهید و پارچه را زیر آن قرار دهید تا آب را بگیرد. کلید رادیاتور را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که هنگام خروج هوا صدای خش خش را بشنوید و هنگامی که آب از شیر شروع به نشت کرد دوباره آن را ببندید. با چرخاندن کلید در جهت عقربه های ساعت، شیر رادیاتور را دوباره سفت کنید.

شرکت روشن تهویه در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

روشن تهویه در زمینه تعمیر کولر گازی در تمام مناطق استان تهران و حومه,تعمیرات پکیج ورادیاتور در تمام مناطق استان تهران وحومه,خرید وفروش انواع کولرگازی و پکیج فعالیت دارد.

درصورت ناراضی بودن می توان مبلغی پرداخت نکرد؟

بله!درصورت ناراضی بودن می توانید هیچ مبلغی را پرداخت نکنید.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 1

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید