09933126373

سایت روشن تهویه
4.3
(25)
شیربرقی کولرگازی

شیر برقی کولرگازی چیست؟

 

شیربرقی کولرگازی قطعه ای است که در داخل کولر گازی های مجهز به هر دو سیستم سرمایش و گرمایش به کار می رود. این قطعه برای تغییر حالت کولر گازی از سرمایش به گرمایش و برعکس مورد استفاده قرار می گیرد.

یک شیر برقی در داخل سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع میزان جریان مایعات یا گازها را کنترل می کند. شیر برقی کولر گازی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است از جمله بدنه، ورودی سیال، خروجی سیال، سیم پیچ، قاب سیم پیچ، سیم های هادی، فنر و دریچه خروجی. برای این که بتوانید قدرت شیر برقی را بالا ببرید لازم است که به طور مرتب فیلتر کولر گازی خود را تمیز کنید.

زمانی که فرمان تغییر حالت از سرمایش به گرمایش به کولر گازی داده می شود، شیر برقی مسیر حرکت مبرد را که از سمت کمپرسور به طرف یونیت خارجی است تغییر می دهد و آن را از کمپرسور به طرف یونیت داخلی هدایت می کند.

 

شیربرقی کولر گازی

 

عکس شیربرقی کولرگازی

 

درتمام دستگاههای سرمایشی وگرمایشی یک عد شیربرقی وجود دارد.یک نوع شیر می باشد که در پمپ حرارتی قرار می گیرد و مسیر حرکت شارش جریان مبرد را تعویض می نماید ،برای اینکه چرخه تبریدپمپ حرارتی ازسرما به گرما یابرعکس تغییرکند جهت شارش جریان مبرد باید عوض شود!

شیربرقی کولرگازی این امکان را برای دستگاه فراهم می نماید.

 

نصب شیربرقی کولرگازی

 

اجزای تشکیل دهنده ی شیربرقی کولر گازی

 

شیربرقی کولر گازی از چندین قطعه ی مهم تشکیل شده است که در این بخش به آن اشاره خواهیم نمود :

1- بدنه ی شیر برقی

2- ورودی سیال

3- خروجی سیال

4- سیم پیچ شیر برقی

5- قاب سیم پیچ

6- فنر شیر برقی

7- دریچه ی خروجی

 

 

وظیفه ی شیربرقی کولر گازی چیست ؟

 

همانطور که گفته شد، شیربرقی نقش بسیار مهمی در گرمایش کولر گازی ایفا میکند. نحوه ی کارکرد این قطعه هدایت گاز گرم خروجی از کمپرسور به سمت یونیت داخلی یا همان اپراتور است. این فرایند از طریق شیر چهار راهه به انجام میرسد. این شیر چهار راهه دارای یک بوبین است که با فرمان گرفتن از سیستم کنترل کولرگازی مسیر عبور گاز خروجی را فراهم میکند.

 

علائم خرابی شیر برقی کولر گازی

 

عوامل خرابی شیر برقی کولر گازی

 

یکی از عوامل دردسر ساز در شیربرقی کولر گازی هم تراز نبودن و روان کاری ناکافی این قطعه است. بروز چنین مشکلی میتواند، مانع جا به جایی و انتقال سیال شود. ورود ولتاژ نامناسب نیز از دیگر عواملی ست که در بلند مدت میتواند خرابی شیربرقی را به دنبال داشته باشد. به طور کلی شیربرقی با عوامل دردسر ساز فراوانی مواجه میشود. یکی دیگر از این عوامل شکستگی و آسیب های فیزیکی است که در اغلب مواقع تنها گزینه ی تعویض را مقابل کاربر قرار میدهد. توجه داشته باشید که اگر مقدار مورد نیاز سیال از شیر برقی نگذرد، ممکن است به دلیل سایش اهرم بندی و سایش لولاها و باز نشدن کشوی شیر برقی به اندازه لازم ، این قطعه با مشکلات مختلفی روبرو شود.

یکی دیگر از عوامل مشکل زا در شیر برقی تکرار بیش از حد قطع و وصل شدن این قطعه است که با تولید حرارت زیاد همراه است و میتواند منجر به سوختن سیم پیچ نیز بشود. از دیگر مواردی که به نوعی به خرابی این قطعه منجر میشوند، شکستن بست الکتریکی، بریدگی سیم اتصال، خراشیدگی در بخش های مختلف این قطعه، پارگی آب بند ها ، گرما و رطوبت بیش از حد، قرار گرفتن غیر صحیح درپوش شیربرقی و … را میتوان نام برد.

 

شیر برقی داکت اسپلیت

 

شیربرق اسپلیت

 

تعمیر و تعویض شیربرقی کولر گازی

 

از آن جا که خرابی شیربرقی کولر گازی در فصل زمستان، تولید باد سرد را به همراه دارد، لازم است مراحل تعمیر و تعویض این قطعه به سرعت و با کیفیت بسیار بالا انجام شود. در مواردی که امکان تعمیر شیربرقی وجود نداشته باشد، لازم است با تهیه ی قطعات اورجینال اقدامات لازم جهت تعویض به عمل آید. کارشناسان نمایندگی کولر گازی آماده اند تا هر گونه سرویس در این زمینه را در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهند.

عکس شیربرقی کولرگازی-روشن تهویه

عملکرد شیر برقی کولر گازی

 

شیربرقی که یک شیر چهار راه هست. درون این شیربرقی یک بوبین وجود دارد که با فرمان گرفتن از سیستم کنترل کولرگازی مسیر عبور گاز خروجی از کمپرسور را که در حالت سرمایش به سمت یونیت بیرونی(کندانسور) می باشد را تغییرمسیر داده و در وضعیت گرمایش گاز گرم خروجی از کمپرسور را به سمت یونیت داخلی(اواپراتور) هدایت می کند .
از چهار لوله روی شیر چهار راهی لوله تکی به خروجی کمپرسور(DIScharge) و از سه لوله سمت دیگر  لوله وسطی به مکش کمپرسور(SUCTION) و دو لوله دیگر به کندانسور و اواپراتور وصل می شوند.
با تعویض جهت شارش جریان مبرد، چرخه تبرید پمپ حرارتی از سرمایش به گرمایش یا بالعکس تغییر می‌کند. این شیر این امکان را به وجود  می‌آورد که با داشتن یک سیستم تهویه، در زمان مقتضی از آن به عنوان سیستم سرمایشی یا گرمایشی استفاده شود.

 

شیربرقی چه مزایایی دارد:

 

باوجود شیربرقی می توان با استفاده از نیروی کم شیربرقی را راه اندازی کرد.هنگامی که می خواهید درمحیط های خطرناک مانند محیط های بسیار گرم ،محیط های شیمیایی نصب کنید شیربرقی بسیار کمک کننده هست.شیربرقی باعث تخلیه سیال از خط لوله می گردد.


یکی دیگرازمزایای شیربرقی،کنترل از راه دور می باشد که بسیار کار را آسان می کند.

اگر کولر گازی شما خراب شده است ونیاز به تعمیرکارحرفه ای دارید.به سایت روشن تهویه اعتماد کنید!

 

تعمیر کولرگازی در تهران  وسرویس کولرگازی یکی از خدمات سایت روشن تهویه به مردم تمام مناطق استان تهران می باشد!

 

خرید کولر گازی   همراه با نصب رایگان!با خرید کولرگازی ازسایت روشن تهویه از نصب رایگان برخوردار شوید!

 

تماس شبانه روزی!حتی درایام تعطیلات!

تعمیرشیربرقی کولرگازی-روشن تهویه

دلایل خراب شدن شیربرقی

 

وجود قطعه شکسته مثل لوله یااهرم شکسته باعث اختلال درعملکرد شیربرقی می شود.استفاده از ولتاژ غیراستاندارد.خراب شدن کلید حدی.گاهی هم بدلیل شکسته شدن بست الکتریکی جریان برق به شیربرق نمیرسد و باعث خرابیش می شود.اگر شیربرقی زیاد قطع ووصل شود.

 

آموزش نحوه تعویض شیر برقی کولر گازی

 

تعویض شیر برقی کولر گازی به مهارت و تخصص نیازمند است.

درصورتیکه مهارت لازم برای تعویض شیرکولرگازی راندارید حتما از یک متخصص درخواست نمایید.

تکنیسین های روشن تهویه با15سال تجربه ومهارت  درزمینه کولرگازی در24ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما هستند.

فیلم درباره شیر کولرگازی

سایت روشن تهویه  با20 سال تجربه در زمینه فروش کولر گازی و خرید و فروش کولر گازی  فعالیت می نماید.

داشتن مشتریان وفادار نشانه موفقیت ما می باشد.

 

با ما درتماس باشید!یا درفرم بالای صفحه شماره خود را گذاشته ما دراسرع وقت باشما تماس می گیریم!

سوالات متداول

شیربرقی کولر گازی از چندین قطعه تشکیل شده است؟

شیربرقی کولر گازی از چندین قطعه ی مهم تشکیل شده است که در این بخش به آن اشاره خواهیم نمود :

1- بدنه ی شیر برقی

2- ورودی سیال

3- خروجی سیال

4- سیم پیچ شیر برقی

5- قاب سیم پیچ

6- فنر شیر برقی

7- دریچه ی خروجی

وظیفه ی شیربرقی کولر گازی چیست ؟

 شیربرقی نقش بسیار مهمی در گرمایش کولر گازی ایفا میکند. نحوه ی کارکرد این قطعه هدایت گاز گرم خروجی از کمپرسور به سمت یونیت داخلی یا همان اپراتور است. 

عوامل خرابی شیر برقی کولر گازی چه مواردی هستند؟

یکی از عوامل دردسر ساز در شیربرقی کولر گازی هم تراز نبودن و روان کاری ناکافی این قطعه است. بروز چنین مشکلی میتواند، مانع جا به جایی و انتقال سیال شود. ورود ولتاژ نامناسب نیز از دیگر عواملی ست که در بلند مدت میتواند خرابی شیربرقی را به دنبال داشته باشد

شیربرقی چه مزایایی دارد؟

باوجود شیربرقی می توان با استفاده از نیروی کم شیربرقی را راه اندازی کرد.هنگامی که می خواهید درمحیط های خطرناک مانند محیط های بسیار گرم ،محیط های شیمیایی نصب کنید شیربرقی بسیار کمک کننده هست.شیربرقی باعث تخلیه سیال از خط لوله می گردد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 4.3 / 5. شمارش امتیاز 25

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید