09933126373

سایت روشن تهویه
0
(0)

دلایل صدا دادن رادیاتور

 

رادیاتورها معمولا ساکت وبی صدا هستند. رادیاتورها در هر دو شکل و صدا به گونه ای طراحی شده اند که با فضای داخلی خود ترکیب شوند و توجه زیادی را به خود جلب نکنند. با این حال صداهای ناخوشایندی وجود دارد که می تواند از پکیج و رادیاتور شما منتشر شود. در هر اتاقی که مستقر هستند، موارد متعددی از ضربه، کلیک و ضربه وجود دارد، که به نظر می رسد رادیاتور شما عمر خود را دارد. نگران نباشید، این یک اتفاق آزاردهنده نیست، بلکه یک اتفاق کاملا طبیعی است. در زیر برخی از دلایل ایجاد صدای رادیاتور شما و همچنین برخی از راه حل های این مشکلات آورده شده است.اگر رادیاتور شما سر و صدا می کند, چه در حال کوبیدن، کلیک کردن یا تق تق کردن باشد , می تواند نشانه مشکل بزرگی باشد. اما جای نگرانی نیست! چند دلیل قابل پیش‌بینی وجود دارد که چرا صداهای خاصی را رادیاتور تولید می‌کند و بسته به نوع صدای آن، احتمالاً می‌توانید با ابزارهای مناسب همه چیز را درست کنید.

 

هیچ کس یک رادیاتور پر سر و صدا نمی خواهد، بنابراین این راهنمای عیب یابی به شما کمک می کند تا بخوبی مشکل را برطرف کنید، بنابراین اطلاعات زیر را بررسی کنید و می توانید بدون نیاز به تماس با یک لوله کش آن را برطرف کنید.

یکی از دلایلی که باعث می شود رادیاتور شما سر و صدای زیادی ایجاد کند، تاب برداشتن لوله ها است. لوله های رادیاتور به دلیل حرارتی که در معرض آن قرار می گیرند منبسط و منقبض می شوند. در حالی که کمی گسترش می‌یابد، اما همچنان می‌تواند باعث ایجاد صدای ناله‌ها و ناله‌هایی شود که در سراسر اتاق و خانه شنیده می‌شوند. یکی از مشکلات تاب برداشتن لوله که از اکثر موارد جدی‌تر است، این است که لوله‌کشی شما از اتصالات چوبی عبور کرده باشد و به دلیل کشش و در نهایت شکستن چوب و فلز صدا ایجاد کند. این بدان معنی است که شما باید یک لوله کش برای برداشتن اتصالات چوبی استخدام کنید، اگرچه به ندرت این اتفاق می افتد.

 

سرعت پمپ خیلی بالاست.اگر پمپ گرمایش مرکزی بیش از حد تنظیم شود، مطمئناً یک پمپ گرمایش مرکزی که به درستی پیکربندی نشده است، می تواند باعث ایجاد صدا در رادیاتورها یا لوله ها شود. تنظیم پمپ روی سرعت پایین‌تر ممکن است مشکل را حل کند، اگرچه گرم شدن رادیاتورها بیشتر طول می‌کشد.

 

رادیاتورها و لوله های شما کاملاً طبیعی است که صداهای تیک تیک، کلیک یا ترکیدن ایجاد کنند. در بیشتر موارد، صدای انبساط و انقباض فلز در هنگام گرم شدن یا سرد شدن است.همچنین ممکن است این صداها را از داخل دیوارهای خانه خود بشنوید، اگر لوله های شما به داخل آنها تعقیب شود. گچ کاری مستقیم روی لوله ها می تواند از انبساط طبیعی آنها جلوگیری کند و چنین صداهایی را تشویق می کند.

 

چرا رادیاتور من تق تق صدا می کند؟

 

صدای تق تق یک صدای بسیار معمولی است که از رادیاتور شما شنیده می شود. این در واقع یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مردم در سیستم گرمایش مرکزی خود دارند و معمولاً به دلیل حباب های هوای به دام افتاده ایجاد می شود.

 

آب زیادی به اطراف لوله ها و رادیاتورهای شما در سراسر خانه شما پمپ می شود و به مرور زمان حباب های هوا ظاهر می شوند. اگر هوای محبوس شده به میزان قابل توجهی جمع شود، می تواند باعث ایجاد صداهای حباب و غرغره شود و همچنین اگر به اندازه کافی تجمع داشته باشد، نقطه سرد عجیبی در رادیاتور شما ایجاد شود.

 

بالای رادیاتور خود را لمس کنید . آیا در قسمت بالای رادیاتور سردتر از پایین رادیاتور است؟ اگر جواب شما بله است، به این معنی است که یک حباب هوای به دام افتاده مانع از رسیدن آب داغ به هر چهار گوشه رادیاتور شما می شود. این باعث ایجاد یک سیستم ناکارآمد می شود. حال باید چه کرد؟ رادیاتورهای خود را هواگیری کنید. مطالعه نحوه هواگیری رادیاتور ازطریق لینک زیر.

دلایل صدای رادیاتور
دلایل صدای رادیاتور

چرا رادیاتور  صدای کوبیدن می دهد؟

 

 با گذشت زمان رسوب آهک و لجن در سیستم گرمایش مرکزی شما  پکیج جمع می شود و به طور بالقوه لوله های رادیاتور شما را مسدود می کند.هنگامی که این اتفاق می افتد، صدای غرش (مانند یک کتری در حال جوش) یا حتی صدای کوبیدن شروع می شود.  ممکن است به نظر برسد که کوبیدن از رادیاتورها می آید، اما در واقع از پکیج می آید.این به این دلیل است که رسوب آهک باعث محدود شدن جریان آب به مبدل حرارتی دیگ می شود که باعث گرم شدن بیش از حد و بخار می شود وباعث تولید صدای کوبیدن می گردد.

باید چکار کنم؟

 با یک مهندس تعمیرات پکیج تماس بگیرید تا مبدل حرارتی پکیج را تمیز یا تعویض کنید.

 

چرا رادیاتور من صدای کلیک می دهد؟

 

اگر رادیاتور شما صدای کلیک ایجاد می کند (همچنین ممکن است مانند صدای جیر یا ناله به نظر برسد)، این ممکن است به دلیل انبساط و انقباض فلز در هنگام گرم شدن یا سرد شدن باشد. با تماس آب گرم با فلز سرد، فلز شروع به گرم شدن می کند. صدای تق تق یا صدای خش خش که می توانید بشنوید فلز در حال انبساط است. سپس، هنگامی که گرمایش خاموش می شود، فلز با سرد شدن شروع به انقباض می کند. ممکن است متوجه شوید که این صداها فقط زمانی ایجاد می شوند که پکیج برای اولین بار روشن یا خاموش شود. این به این دلیل است که وقتی فلز به طور کامل گرم شد، دیگر منبسط نمی‌شود.

اگر برای تعمیر رادیاتورهای پکیج خود نیاز به تعمیر یکباره دارید، می توانید روی تیم تعمیرات متخصص ما حساب کنید تا در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

گروه روشن تهویه تعمیر پکیج درتهران , تعمیر پکیج در شمال تهران , تعمیر پکیج در جنوب تهران , تعمیر پکیج در شرق تهران , تعمیر پکیج در غرب تهران , با تکنیسین های باتجربه و استفاده از قطعات اصل انجام می دهد. بامادرتماس باشید.

سوالات متداول

دلیل اصلی صدا دادن رادیاتور چیست؟

حباب های هوا به طور طبیعی در رادیاتور ایجاد می شوند و به دلیل گیر افتادن در لوله ها می توانند صدا ایجاد کنند. حباب های هوا به دلیل حرکت آب در لوله های رادیاتور شما ایجاد می شود. رادیاتور به دلیل حرکت آب گرم شده از طریق لوله ها شروع به ایجاد صداهای کلیک می کند.

چگونه صدای رادیاتور را متوقف کنم؟

شما می توانید جریان آب را از طریق هر رادیاتور با استفاده از یک شیر قفل کنترل کنید. با استفاده از این، می توانید اطمینان حاصل کنید که آب گرم به طور مساوی در سراسر سیستم گرمایشی شما توزیع می شود. این باید هر گونه صدایی که از رادیاتور پر سر و صدا شما می آید را متوقف کند.

چرا رادیاتور صدای خش خش می دهد؟

صداهای خش خش می تواند ناشی از هجوم آب بیش از حد از رادیاتور باشد. این ممکن است نشان دهنده مشکل تعادل باشد، به این معنی که رادیاتورهای نزدیک به دیگ به درستی با رادیاتورهای دورتر متعادل نیستند. برخی از رادیاتورهای شما ممکن است بسیار خنک تر از بقیه باشند یا به درستی گرم نشوند.

درصورت ناراضی بودن می توان مبلغی پرداخت نکرد؟

بله!درصورت ناراضی بودن می توانید هیچ مبلغی را پرداخت نکنید.

شرکت روشن تهویه در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

روشن تهویه در زمینه تعمیر کولر گازی در تمام مناطق استان تهران و حومه,تعمیرات پکیج ورادیاتور در تمام مناطق استان تهران وحومه,خرید وفروش انواع کولرگازی و پکیج فعالیت دارد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش امتیاز 0

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس کلیک کنید